Menu

Při plánování svatby často páry potřebují požádat o pomoc profesionály, aby se jejich sny o nezapomenutelné svatbě staly skutečností. Předtím, než začnou tvořit svůj svatební tým, měli by pochopit jednu zásadní věc –  rozdíl mezi svatebním koordinátorem, svatebním organizátorem (plánovačem) a svatebním designérem.

Navzdory tomu se objevuje ještě matoucí označení svatební koordinátor svatebního místa – čím že  provozního či manažer svatebního místa či restaurace. 

Každá profese Vám totiž pomůže v jiné míře.

Zatímco svatební organizátor (plánovač) řeší logistiku v průběhu celého plánování svatby, koordinátor pomáhá s realizací svatebních plánů v den svatby či těsně před ní. Svatební designér pracuje na celkové estetice události. 

Koordinátor svatebního místa není nezávislý externí pracovník, ale pracuje pro dané svatební místo a řeší svatbu pouze z pohledu místa. Z mého pohledu je proto označení “koordinátor” matoucí. 

Pokud se chcete dozvědět více, přečtěte si rozpis práce jednotlivých profesionálů:

Svatební organizátoři (plánovači)

jsou především o logistice, od doporučení dodavatelů, přes vyjednávání podmínek až po samotné a hladké zajištění svatebního dne. Bude sledovat váš rozpočet a postará se o kompletní logistiku a o to, aby všechny vaše vize se staly skutečností. 

Někteří plánovači poskytují také designové či stylingové služby, které pomáhají s kreativními specifiky jejich svatby.  V tom případě Vám pomůže plánovač zorganizovat svatbu tzv. od A-Z.


Povinnosti svatebního plánovače

Poskytuje doporučení dodavatelů a vyjednává podmínky
Plánuje a účastní se schůzek dodavatelů
Vytváří podrobné časové osy 
Pomáhá určit a spravovat váš rozpočet a vede platební kalednář
Účastní se prohlídek místa a ochutnávek menu.
Dává stylové nápady a koordinuje detaily návrhu.
Koordinuje ubytování a dopravu
Dohlíží na vše ve svatební den (zajišťuje, aby všichni dodržovali harmonogram, podmínky a realizují na místě vaše vize)

Najměte si svatebního plánovače, pokud…

Máte na to rozpočet
Chcete co nejmenší množství stresu souvisejícího se svatbou
Nemáte žádný volný čas a energii na svatbu
Nemáte ponětí, kde začít, pokud jde o plánování a vaše organizační schopnosti nejsou nejlepší.
Na plánování máte velmi krátký časový rámec.
Svou svatbu pořádáte v neobvyklém prostoru 

Svatební designér

Role svatebního designéra je čistě estetická a nezahrnuje věci, jako je vyjednávání podmínek či účast na schůzkách po boku nevěsty. Poradí vám ohledně osvětlení, nábytku, ubrusů či květin. Díky její práce bude ze svatebního místa soudržný, stylový a sofistikovaný prostor. 

Schopnost navrhnout akci a vytvořit atmosféru je jedinečná a vzácná dovednost, designér má umělecké oko, které mu umožní celou událost povznést na požadovanou úroveň a skutečně celý prostor transformovat. 

Povinnosti svatebního designéra

Vytváří designový koncept svatby
Vede barevnou paletu svatby
Dohlíží na rozpočet výzdoby  z pohledu floristiky, půjčoven nábytku a dekorací, osvětlení, grafiky ..
Navrhuje rozmístění výzdoby v prostoru
Zajišťuje, že všechny prvky výzdoby jsou na místě na svatbě

Najměte si svatebního designéra, pokud…

Výzdoba je pro vás důležitým svatebním prvkem
Jste si jisti svými organizačními a logistickými schopnostmi, ale chybí vám kreativní schopnosti a dovednosti
Máte spoustu nápadů, ale nevíte, jak je uchopit

Svatební koordinátor

Svatební koordinátor je také logisticky zaměřený, ale na kratší časové ose než plánovač. Obvykle vám začnou pomáhat s přípravou cca měsíc před svatbou a fungují jako hlavní osoba ve svatební den. Potvrdí rozsah služeb dodavatele a vytvoří denní časovou osu a také zajistí, že věci jako platby a počty hostů jsou v pořádku. Nebudou však zapojeni do dřívějších fází plánování nebo sledování vašeho rozpočtu. 

Součástí jejich práce je koordinovat vše, co se samotného svatebního dne týká.

Koordinátorka se ujistí, že vše, co jste udělali, je v dobrém stavu, doladí detaily a naváží na nedořešené věci. Vy si můžete užívat svůj svatební den. 

Povinnosti svatebního koordinátora

Převezme a zkontroluje podepsané smlouvy s dodavateli a naplánuje logistiku
Vede harmonogram svatebního dne
Řeší všechny přehlížené detaily
Na vše ve svatební den dohlíží

Najměte si svatebního koordinátora, pokud…

Chcete být aktivní při plánování vaší svatby, ale chtěli byste, aby se někdo postaral o detaily na poslední chvíli a zajistil, že vám nic neuniklo.
Jste extrémně organizovaní a orientovaní na detaily. obáváte se, že byste si svou svatbu neužili
Nemáte rozpočet na kompletní svatební plánování

Několik klíčových věcí, které je třeba mít na paměti

Ať už si najmete svatebního plánovače, návrháře nebo koordinátora, zde je několik tipů, aby celý proces proběhl co nejhladčeji. 

Včasná rezervace

Pokud si zarezervujete dodavatele včas, můžete za své peníze získat maximum. V začátcích plánování vám můžeme doporučit či zkontaktovat ty nejlepší dodavatele. Na poslední chvíli už nemusí být dostupní. 

Zvažte náklady

Náklady na svatební koordinátorku či plánovačku mohou ovlivnit volbu toho, koho bude nejlepší si na svatbu najmout. Věřte však, že mnohaleté zkušenosti koordinátorky či plánovačky vám pomohou svůj rozpočet plánovat efektivně. 

Prověřte své profesionály

Doporučujeme si prověřit recenze na všechny profesionály, které si najímáte. Ověřte si, zda  ám vyhovuje styl jejich práce a také způsob komunikace. Každá svatební agentura může mít své zodpovědnosti v rámci plánování či koordinace individuálně upravené. 

Pokud Vám rozpočet nedovolí si najmout koordinátorku, vždy prověřte někoho, kdo bude mít důležité úkoly na starost. Že vše, co jste si naplánovali, bude řádně provedeno.

Nejvhodnější je požádat zodpovědnou kamarádku, aby se o několik důležitých úkolů postarala. Může to být například dohled nad harmonogramem či řešení případných problémů, které se mohou vyskytnout u svatebních dodavatelů. Mějte však pochopení, že to není její povolání. Neočekávejte, že všechno bude dokonalé. V tomto případě bych však doporučila si zamluvit alespoň jednu konzultaci se zkušenou koordinátorkou/plánovačkou a nechala si poradit. 

Navzdory externím  dodavatelů existují ještě

koordinátoři svatebního místa

Často se při konzultacích setkávám s tím, že si klienti myslí, že koordinátor svatebního místa je totéž co externí koordinátor či plánovač. 

Není tomu tak. 

Místní koordinátor s vámi řeší svatbu z pohledu svatebního místa jako je například zapnutá klimatizace, skladbu jídla, načasování jídla. Řídí kuchyni a obsluhu. 

Není jejich úkolem vědět, na jakou píseň je váš první tanec, nestarají se o harmonogram dne ani nekomunikují předem s vašimi svatebními dodavateli. 

Pravděpodobně vám však budou umět doporučit dodavatelé, se kterými na svatbách spolupracují a často jsou provázání i provizně. Veškerá komunikace však bude na vás. Pokud se váš svatební obřad koná mimo svatební místo, koordinátor nebude přítomen, aby zorganizoval špalír, komunikoval s úřadem či zorganizoval společné focení. Místnímu koordinátorovi nezáleží na tom, zda máte správně nasazen závoj a zda je svatební kytice ve vodě. Určitě mu však záleží na tom, aby jídlo na stole bylo podáváno včas v dohodnuté kvalitě. 

V rámci svatební agentury Láskočas vám rády svatbu zorganizujeme, zkoordinujeme a také se postaráme o celkový design včetně květin. Můžete si být jisti, že o vás bude skvěle postaráno ve všech směrech. 

Zavřít